VEILIGHEID
Vooruitstrevende veiligheidstechnologieHeel wat mensen hebben een positief beeld over SUV’s omwille van hun stoere uitstraling, de goede zichtbaarheid en hun vaardigheid op het terrein. Ook de compacte Terios wijkt niet af van dit imago. Alle Daihatsu voertuigen ondergaan succesvol verschillende testen die wereldwijd als één van de strengste beschouwd worden. De testen bestaan uit een crashtest met frontale botsing, een crashtest met zijdelingse aanrijding tegen een snelheid van 55 km/u, een aanrijding achterin het voertuig tegen een snelheid van 50 km/u en een frontale botsing tegen 64 km/u. De Terios onderging deze testen succesvol volgens de door Daihatsu vooropgestelde criteria. Rekening houdend met de letsels die de poppen opliepen enerzijds en uit de resultaten van de testen anderzijds mag besloten worden dat de Terios meer dan voldoende overlevingskansen biedt.
Teneinde de veiligheid van de inzittenden te verbeteren werden verschillende veiligheidselementen aangebracht : een verstevigd koetswerk met daarin o.a. zijdelingse airbags, gebruik van zachte materialen om letsels in te perken en een schakelaar waardoor de airbags gedesactiveerd kunnen worden.
Het VSC-systeem van de vierwielaangedreven automaat versie is uitgerust met DAC (Down Assist Control) en HAC (Hill Start Assist Control). De Terios maakt gebruik van de meest recente technologieën om voetgangers te beschermen indien zij bij een aanrijding betrokken zouden raken ; nml. de motorkapscharnieren, de vleugels en motorkap zijn vervaardigd uit vervormbare materialen die de schokken kunnen absorberen. Qua bescherming van de voetgangers behaalde de Terios 3-sterren volgens de EURONCAP testen. |
|